· 

Zajtra konečne končí

Vynútená karanténa. Zatiaľ nik z nás neochorel. Aspoň nie na covid-19. Dúfam, že sa nám toho podarí pridŕžať i naďalej. Nuž ale jeden nikdy nevie...

Čo sa inak tohoto obdobia priamo našej rodiny týka, sme síce navzájom dobrovoľne, teda podľa všeobecných odporúčaní izolovaní po izbách, takže žolík či "človeče" neprichádzajú do úvahy, ale čo sa stravovania týka, je takmer každý deň "nedeľa".

A mám pocit, že mi hnednú moje šediny. Ako je to so šedinami rodičov mojich družinárskych detí, môžem iba predpokladať... a asi nebudem ďaleko od pravdy.


V časoch ako tieto sa každý z nás snaží niečim rozptýliť. Ja som sa rozhodla vytvoriť nasledujúcu názornú pomôcku do budúcnosti, tzv. studnicu nápadov, "čo uvariť na zajtra".

Väčšinu receptov nájdete tu.


V týchto ťažkých časoch dávam klobúk dolu pred všetkými, ktorí bojujú v prvej línii. Častokrát do úplného vyčerpania a s vedomím hrozby, že oni sami môžu nakoniec tej skaze podľahnúť.

Ospravedlňujem sa predavačkám, policajtom, zdravotníkom, lekárom, pracovníkom donáškových služieb a zvyšným pešiakom, ktorí mi v rýchlosti neprídu na myseľ, za všetkých blbcov z našich radov, čo nechcú chápať tie najzákladnejšie pravidlá, ktoré táto epidémia vyžaduje bez rozdielu od každého jedného z nás.

Nezávidím ani politikom, ktorí musia viacmenej z hodiny na hodinu rozhodnúť o ďalších krokoch v prípade niečoho, čo nikdy doteraz (za posledných sto rokov) asi ani len z rozprávania najbližších nezažili.

Nezávidím pracovníkom Úradu práce, ktorých zaplaví vlna prepustených, nezávidím pracovníkom bánk, ktorých zasypú žiadosti o úver.

Neverím číslam z Číny. Mimochodom, ani číslam zo Slovenska.

Srdce mi zviera pri pohľade na vojenský konvoj s mŕtvymi v Taliansku. Slzím s tými, ktorí sa kvôli sprísneným pravidlám nemohli rozlúčiť so svojimi zosnulými, (nielen) obeťami C-19. So všetkými poctivcami, ktorým sa zo dňa na deň zrútil svet, lebo sú či už ako privátne osoby alebo ako súkromníci zadĺžení pôžičkami a v dnešných dňoch prišli či prichádzajú o všetky finančné istoty.

Obávam sa o tých, ktorí - nech už je to z akéhokoľvek dôvodu - žijú sami a nemajú sa s kým podeliť o svoj strach. Povoliť tlak z Jôbových zvestí posledných týždňov vďaka obyčajnému rozhovoru s blízkou osobou.

Držím päste rodinám, ktoré zrazu lásku k blížnemu spoznávajú v úplne iných dimenziách. Cítim s rodičmi akokoľvek postihnutých detí.

Zaisto existuje tisíc ďalších príkladov (a nové budú pribúdať), ktoré by sa patrilo spomenúť, pretože sa v aktuálnej situácii podrobujú tzv.skúške ohňom.

Zatiaľ mi chýbajú slová útechy, lebo v matematických prepočtoch a lúštení skrytých odkazov medzi riadkami som bola väčšinou vcelku dobrá. Zároveň sa obávam, že ľudstvo sa ani tentokrát nepoučí (alebo čo je ešte horšie, nedostane šancu poučiť sa)...

(Herdenimmunität ab 70%, predpokladaná dĺžka trvania imunity už vyliečených: momentálne 6-18 mesiacov, získať účinný liek celoplošne potrvá minimálne 2 roky)