· 

Pralinky

10.1.2018

Ak sa dlhšie neozvem, pravdepodobne si odpykávam trest za zahlušenie muža!!!
Z jeho rodiny sme prebrali tradíciu tzv. vianočných farebných tanierov. Každý člen rodiny má pridelený jeden takýto tanier, ktorý naaranžuje muž na Štedrý večer a naplní ho vianočným pečivom, čokoládkami (lebo u nás nevisia na stromčeku) a ovocím. Ja mu vravím tanier maškrtníkov.
Na Silvestra sme boli u švagriny a tam na nás čakali podobné taniere. Samozrejme, že ich obsah naša mľsná hlava rodiny nenechá prepadnúť osudu a sestre - na druhej strane zasa podľa práva patria jemu a i nám - tak ich vždy zabalí a doma podelí do tanierov. Lebo sú tam dobrôtky jeho detstva (od svokry) a to zasa chápem, i ja by som tak reagovala. Bo spomienky na detstvo sú sväté.
Do včerajška boli zabalené a on sa rozhodol ich podeliť. Je jasné, že z jedného spoločného sáčku si už nepamätal, čo komu patrí, a tak delil systémom Laimon, Laimon, Daniel, Daniel (či ako sa volali tí rozprávkoví hrdinovia).
No a večer si šli obaja moji chlapi ľahnúť krátko po deviatej. Čo čert nechcel (lebo to musel byť čert, čo mi vnukol tú myšlienku), chytila som slinu na niečo sladké. Zdvihla sa zo sedačky, podišla ku tanierom a mapovala nový obsah. Pritom som spozornela pri dvoch srdiečkach, ktoré som dostala ako minidoplnok ku jednému darčeku od niektorého člena rodiny. Lenže oni ležali teraz v Michaelovom tanieri. Vyzerali tak kokosovo-marcipánovo a to on nemá rád. A ja, dobrá mama, som si povedala - tak mu ich vymením za niečo odo mňa. A vybrala som keksíky, ktoré miluje.
Následne som s pôžitkom zahryzla do jedného zo srdiečok.
Aaaaaah - a začala prskať a peniť. Doslovne. Tá chuť sa mi akosi nezdala a som rada, že som netestovala ďalej, ale pľula ako besná kobyla.
Netuším, ako dlho som si vymývala citrónovú chuť zo všetkých zákutí a potom sa pobrala ku balíčku, kde boli srdcia pôvodne zabalené.
Balík bol malý, tým pádom boli malé i písmenka na sprievodnom minipapieriku, kde stálo:
"Srdiečka do kúpeľa. Citrónové."
Áno, môj muž už istý čas nosí okuliare. Pri delení ich nemal na nose. A keďže je "kráľom maškrtníkov", považuje všetko pralinkovo vyzerajúce za pralinky.
Dnes večer mu poradím, aby okrem okuliarov začal nosiť i nepriestreľnú vestu.
A ďakujem anjelovi, ktorý na konci rozhodovania prebil čerta a pošepkal mi, aby som obsah tanierov vymenila.
Lebo netuším, ako pohotovo by reagoval Michael po spontánnom zakusnutí do srdiečka.

 

Hláška z rádia, 26.12.2017:
Sťažovať sa na Vianoce je praobyčajné klamstvo.
Väčšina ľudi bola tučná už v lete.