· 

Akademický maliar z neho nebude

23.2.2018
Dnes sa rozdávali vysvedčenia. Kto čítal úryvky z Michaelovho života školáka, možno si správne zatipuje, kde dostal štvorku (maximum je u nás šestka).
Už zo schodišťa na mňa skormúteným hlasom volá:
- Mám prvú štvorku na vysvedčení ... a dopĺňa fingovaným plačom - hádaj z čoho?
- Z grilovaného kuraťa?
- Ako si vedela???
- Poznám si syna!
- Mama, umenie je tak široký pojem!!! Naň má každý svoj individuálny názor! - rozčuľoval sa a vzápätí dodáva - Picasso namaľoval tiež iba tri machule a jeho obraz sa predáva za 500 miliónov!!!
Na vysvetlenie: na prvom stupni ZŠ tvorili s učiteľkou na výtvarnej okrasných vtákov s trblietkami a pierkami. Dielka detí vyzerali skvelo, iba Michael prezentoval niečo, z čoho bol sám sklamaný (viď foto). Tak som sa ho snažila motivovať svojským spôsobom - nech si rozmyslí, čo za tým vidí, čo mu jeho dielko pripomína ... a či nemôžeme tvrdiť, že on vlastne zmajstroval grilované kura. Odvtedy je to našim poznávacím znamením, kde sa vždy schuti zasmejeme. Halt nenarodil sa pre tento druh umenia. Musí byť vďačný za nadanie v speve. A kura som odložila. Ak sa raz bude ženiť, darujem ho neveste. Aby, vedela, koho si vzala za muža a nepožadovala od neho nepožadovateľné. Ušetria si tým kopec zbytočných nedorozumení.
xxx
Dnes zostal doma. Akási viróza ho v noci trápila. Šla som mu kúpiť sucháre. Keď som sa vrátila, vítal ma slovami:
- Mama, tak som teda začal písať tú knihu.
Prečítal mi sľubne znejúce prvé tri vety. Hlavný hrdina sa zatiaľ volá Leo.
- A píšeš v minulosti či prítomnosti?
Moju otázku pochopil z gramatického hľadiska.
Tak mu uvádzam príklad.
- Nie... myslím z roku 1827 alebo po 2000.
- Mama, odkiaľ ja mám vedieť, čo sa dialo v 1827-om?!?
(18.5.2018)
xxx
máj 2018
Každý, kto Michaela dlhšie nevidel, nechce veriť, že už je veľký ako ja. Tak sa vždy pri podobných výrokoch navzájom primeriavame. Minule mu muž zo srandy vraví:
- Už si konečne môžeš pozerať s mamou z očí do očí...
Načo ho pohotový syn rýchlo prerušil a suverénne dopĺňa:
- Aké z očí do očí? Ja tam vidím iba čelo!!!