· 

Koncert

Včera spieval na dvoch koncertoch, a tak došlo ku podarenému nedorozumeniu.

Prvá akcia boli krstiny akejsi malej Charlotty v dedinke za Mníchovom a večer sprievod omše v jednom z mníchovských kostolov. Ja som dorazila krátko pred jej koncom a stihla som si vypočuť posledné dve piesne. To bola taká anjelska nádhera, že som okamžite oľutovala svoj neskorý príchod.

Po ukončení som Michaelovi pochválila ich spev, no on ako skúsený odborník ihneď našiel niekoľko mínusov. Jednym z nich bol dirigent. Je v súbore nový a toto bolo jeho prvé dirigovanie.
- Mama, on bol tak nervózny, že zabudol na niektoré nástupy.
- Ja ho chápem. Prvýkrát je každý nervózny a on musí niekde začať. Omša je najlepším miestom, lebo v kostole nesedia hudobní kritici, čo by ho zniesli pod čiernu zem za chyby a on si to môže vyskúšať bez strachu, že poškodí povesť zboru.
- Ale na konci mu ľudia tlieskali potichu.
- Tak hej, je to stále ešte oficiálne omša, nie koncert.
- Nie mama, v Rovigu to bola tiež iba omša a keby si videla, čo tí Taliani stvárali! Bolo ich oveľa menej ako tu a ten potlesk bol desaťnásobný. A do toho vykrikovali bravo, bravissimo!
- Tak to sú Taliani. Vždy boli hlučnejší. A ku tomu katolícka krajina...
- No ich bolo asi toľko ako na krstinách.

Nedokončil, lebo som ho šokovane prerušila. S úplne inými predstavami.
- Preboha, to koho vlastne krstili??? Koľko ľudí bolo na krstinách?
Je zvykom, že spievajú na svadbách, krstinách a iných oslavách nemeckej šľachty, či prominentov a 15 najskúsenejších spevákov ako včera i čosi stojí, tak som si to hneď navzájom pospájala. Nesprávne.
- Nie mama, ich bolo asi do 50 spolu s deťmi. Toľko ako Talianov v kostole...
Tak aj o veriacich Talianoch som mala doteraz iné predstavy... aj keď tlieskajú, akoby ich bolo 500.

(máj 2018)