· 

Perinbabkin zverinec

... z jedného zimného dňa

 

Včera opäť snežilo. A riadne. Veľké snehové vločky. Tuším sa aj za ruky držali, ako husto padali... Len odfotiť sa mi nedali.

A svet sa zrazu dnes ráno premenil na zvieraciu ríšu. Alebo som si iba nasadila nesprávne okuliare?

 

- všade vidno mravenčenie - mravčekovia s lopatami odhadzujú sneh

- ďalší snoria ako poľovnícke psy - kde je stopa, kde mi zavialo to auto?

- a keď auto šťastne nájdu, menia sa na usilovné včeličky a pucujú svoju štvorkolesovú, pojazdnú chalúpku (zatiaľ s úsmevom na perách a dodatkom: ranný šport nezaškodí)

- rodičia menších detí sa zmenili na poslušné somáriky, koníky, soby a ťahajú sánky a boby (i ja som sa včera a dnes zmulicovala)

- líca máme vyštípané do červena ako paviáni z@dky

- iní dvojnožci sa menia na štvanú zver a pohľadom na hodinky vedia, že termín v kalamite zaručene nestihnú

- vodiči v autách idú pre istotu pomaly ako slimáky

- ľudia na zástavkách hromadnej dopravy naťahujú uši ako dravcina love, aby zachytili hlásenia z ampliónu o meškaní spojov

- možno sú i takí, čo sa pri pohľade z okna znovu vrátia do postele, zababušia do perín a tvária sa, že sú medvede či ježkovia v zimnom spánku

- no a keď počúvam predpovede o nastávajúcej treskúcej zime, uvažujem, či sa nezahrám na veveričku a nepôjdem rýchlo nazbierať zásobu "orieškov" do obchodu, aby sme zapadnutí snehom neumreli od hladu...