· 

Konečne prázdniny!!!

27.10.2017

Takmer sa mi nechcelo veriť, že dnešný deň prebehne úplne obyčajne. Lebo v ten posledný pred prázdninami eskalujú konflikty. Väčšinou. Alebo dôjde ku nejakému nepríjemnému zraneniu. Zákon schválnosti (aby rodina cestovala na dovolenku s rukou v sádre). A u nás to tento týždeň teda riadne iskrilo.

Dnes okrem pravidelnej piatkovej fázy Jusufa - PNČF - sa zdalo, že prvú etapu tohto školského roku zakončíme bez čohokoľvek výnimočného.

Už som začala upratovať triedu, keď zrazu dobehol hore zadychčaný Tvrďasov sok (v láske).

- Katarína, prosím ťa, poď rýchlo za mnou. (Podšívka) zostala trčať v zábradlí a nevie sa odtiaľ dostať von!!!! - vysvetľoval vzrušene.

- ????????????? - výraz jeho tváre nenasvedčoval nejakému šibalstvu z nudy.

Utrela som si mokré ruky a vyštartovala za ním.

Na medziposchodí som už registrovala plač a chlácholivý hlas kolegyne.

O dve poschodia nižšie som zbadala obe, obkľúčené kŕdľom detí.

- Najprv som si myslela, že si zo mňa strieľa, ale ona je tam naozaj zakvačená a nejde stade von - zašepkala mi do ucha prestrašená kolegyňa.

Podšívka bolestivo nariekala, kým ja som sa pokúšala odhadnúť situáciu. Chvíľu sme sa pasovali s lakťom za zábradlím, no bála som sa, či jej snáď viac neublížim. V istom momente sa ku nám pridala ďalšia kolegyňa a s hrôzou hľadela na dieťa v pasci.

- Ok, nebudeme zbytočne vymýšľať. Viem, že o tomto čase býva v piatok školník ešte v škole. Idem ho hľadať a snáď sa mu podarí niečo urobiť. Než zavoláme požiarnikov.

Kým ja som zháňala školníka - našťastie sedel práve vo svojom kamrlíku - doniesli Podšívke stoličku, aby si aspoň sadla.

Školník pri pohľade na ňu zavrtel nechápavo hlavou a s úsmevom sa pýtal:

- Preboha, ako si toto dokázala!!! (ok, on nevie, že je Podšívka) Tu budem potrebovať nástroje. Zachvíľu som späť.

Kľakla som si ku nej. Na trasúcej sa nohe som videla, aká je zostresovaná.

- A vieš, čo mi napadá - pokúsila som sa odviesť jej pozornosť od stavu, v akom sa nachádzala - poznáš tie príbehy o Michelovi. Ako skončil s hlavou v hrnci?

- Jééé, to poznáme - začali kričať viaceré deti okolo nás.

A tak sme ju spoločným rozprávaním o Michelovi a jeho šibalstvách priviedli na iné myšlienky. Už neplakala, už sa smiala.

- A vieš, čo spravil, keď mal hlavu von z hrnca. Chcel niekomu ukázať, ako sa to stalo a nasadil si nový hrniec na hlavu... bum a zas bol v pasci!

To už prichádzal školník a pustil sa do montovania. Ja som sa rozbehla do triedy, že veru toto jej musím odfotiť na pamiatku. Za 5 rokov na škole to bol môj prvý prípad tohoto druhu.

Keď som sa vrátila späť, práve ju vyslobodil. Bolo že to radosti.

A tak som iba nahlas zvolala:

- A nie že budeš niekomu ukazovať, ako si sa tam dostala!!!

Hore v triede sa sama rozhodla svoju príhodu nakresliť.

A ja mám presne 9 dní voľna na to, aby som sa zregenerovala na ďalšie príhody s ňou a zvyškom manšaftu.

6.11.2017
Po týždni prázdnin sa dnes nič svetaborného nedialo ... iba Podšívka si od posledného piatku netrúfa chodiť popri zábradlí  Chodí radšej stredom schodišťa  ... toho druhého. Je širšie a bezpečnejšie. Prvému sa vyhýba ako čert svätenej vode. Alebo upír cesnaku. A s bravúrou (alebo je to čisto ženská rafinovanosť?) narúša pevné chlapské priateľstvá. Zhodou okolností si za favoritov vybrala dvoch druhákov, spolužiakov z jedného doposiaľ zohraného štvorlístka "jeden za všetkých, všetci za jedného". Dva na prvý pohľad jasné protiklady. Severského krásavca, blonďáčika s modrými očami a jeho soka - zvodného, exotického mixu z Perzie a Argentíny.
Deň pred prázdninami žiarlil ten druhý. Neviem, ako si s ním zahrávala Podšívka (iba tri moje kolegyne z nej boli "mimo" - zajtra na tímovej schôdzi sa poprezvedám, čo sa to vlastne dialo na tom dvore). On sa normálne zaťal ako pravý, horkokrvný Južan a vo svojej urazenej pýche s nami úplne odmietol komunikovať. Nič nepomáhalo, žiadne osvedčené triky z truhlice starých materí. V istú chvíľu, keď zavolala mama spolužiaka, že si zabudol zapísať úlohy a čo teda majú robiť z nemčiny, som si pomädlila ruky, mysliac si "a teraz ťa mám!" ... ale zjavne som ho podcenila. Naďalej iba tvrdohlavo krútil hlavou a nevydal ani hlásky. Nieto ešte zadania úloh. Na druhej strane nevyzval, našťastie, ani nikoho na súboj.
Dnes zasa trpel jeho blonďavý sok. Nejužanské nátury sú menej zanovité. Zatajil síce dôvod svojho smútku, keď sme sa vracali z dvora do triedy, ale aspoň komunikoval.
Že v tom musí mať prsty Podšívka, som pochopila, akonáhle ma kolegyňa vítala so slovami: "Čo sa zasa dialo vonku? Kto dal komu kopačky???"
Vraj pár detí vbehlo ku nej dovnútra s podobnými výrokmi a živo diskutovali na danú tému. (Teraz už chápem, prečo sestra Severana istú chvíľu naháňala Južana - a ja naivne potešená, ako pekne sa hrajú - chcela pomstiť súrodenca a neskôr som sama čosi zachytila, ako smutnému bratovi dáva cenné rady do života...)
A tak naďalej usilovne zbieram materiál na telenovelu.

Ale v niečom má momentálny srdiečkový stav predsa len výhodu (teda aspoň zatiaľ, lebo poučená z rokov minulých viem, že i u detí sa láska môže rýchlo zmeniť v presný opak). Každopádne sme ich dnes po dlhom čase dali ako skupinu dokopy na robenie úloh, lebo B.G. vyzdvihla mama o druhej, nuž sa to oplatilo vyskúšať. Kým sa chlapci nezaľúbili do Podšívky, bolo im jedno, kde a ako robia úlohy (rozumej štvorlístok a nekľud, ktorý produkovali). Teraz sú radi, keď s ňou môžu dýchať ten istý vzduch v jednej miestnosti. Neuveriteľné ticho vládlo dnes v tristopäťke! Veď som ich aj na konci všetkých pochválila.