· 

Ísť príkladom je niekedy viac ako tisíc slov

Jedna z učiteliek druhákov je tento týždeň chorá, a tak dnes prišli o vyučovaciu hodinu skôr. Južan, Severan a Tretí Muškatier. Nuž som si povedala, že situáciu využijem a zbehnem s nimi do Anglickej záhrady. S mojou bývalou skupinou som tam chodievala pravidelne, lebo všetci pochádzali z jednej triedy. Nová skupina je zmiešaná zo 6 rôznych, od prvákov po štvrtákov a výlety sú viacmenej z časových dôvodov nezrealizovateľné.

Keď som im vysvetlila, čo plánujem, najprv neverili, potom sa potešili.
Táto moja drahá trojica (okrem toho, že sa dve tretiny rady bozkávajú s Podšívkou) neuznáva nič iné, iba futbal. Vzala som preto pod pazuchu loptu a po príchode na miesto určenia sa ihneď rozbehli ku futbalovému ihrisku, hoci hneď vedľa je skvelé detské ihrisko.

Po chvíli hry schytal Tretí muškatier pecku loptou do krku. Akékoľvek zranenie býva pre neho koncom sveta. I teraz sa nadurdil a šiel si plačúc sadnúť na lavičku. Snažila som sa odviesť "podhadzovaním" rôznych tém jeho pozornosť od bolestivých spomienok, no on sa rozhodol nekomunikovať. Iba sem-tam pokýval či pokrútil hlavou.
Snáď desať minút nato sa rozhádali aj Južan so Severanom. Ihrisko je totižto veľké a oni na slnku poctivo behali z jednej strany na druhú, ale už po chvíli sa ukázalo, že Južan má halt oveľa lepšiu kondíciu. A tak sa pre zmenu urazil Severan. S odutou tvárou si prisadol ku Tretiemu muškatierovi. A Južan, tvrdá hlava, sa tiež nezaprel svojou horkokrvnosťou.
Snažila som sa urovnať spor medzi nimi a zašla ku Južanovi. Vysvetlila som mu, prečo sa asi Severan cíti zle, že ihrisko je priveľké a preto by si mali zvoliť vhodnejšiu hru, kde budú všetci stačiť silami. Ale to taký Južan neakceptuje.
Nuž mu na jeho protesty navrhujem inú alternatívu:

- Počúvaj, my sme sem nedošli urazene sedieť na zemi. Vstávaj, ja idem hrať s tebou futbal. Ty sa postavíš do brány a ja budem strielať jedenástky.
Prvá slabika z jeho úst naznačovala protest, ale hneď pri druhej sa spamätal, pousmial a radostne vyskočil: Ok, ideme na to!
Pri prvej strele spozorneli aj Severan s Tretím muškatierom.
Pri druhej strele (a trafila som) vyskočili z lavičky, dobehli ku nám a akoby sa nič predtým neudialo, začali znovu v trojici hrať.
Hru dotiahli do úspečného konca bez ďalších sprievodných hádok. A navyše ma svorne poctili dôležitou funkciou:
- Katarína bude robiť rozhodcu!

 

25.4.2018