· 

To je vydieranie!!!

13.4.2018

 

Obľúbená to veta dnešných detí.
Včera sme práve obedovali a Južan niečo vystrájal (všeobecne mal včera nejaký zvláštny, spupný deň). Nuž som mu pohrozila konzekvenciami (zabudla som akými, nie sú však v nasledujúcom príbehu dôležité).
Nato sa on postaví, docupitá predo mňa, nahodí najurazenejší výraz, aký jeho tvár herecky grimasovo dokáže vystrúhať a spustí starú, dobre známu pesničku:
- Katarína, ak nevieš, tak toto je obyčajné vydieranie!

V rýchlosti si naštudujem jeho postoj a pohľad stelesnenej pomsty s pokusom o približnú, zrkadlovú kópiu.
- Drahý môj, teraz ti prezradím ja svoju verziu. V družine máme isté pravidlá, ktoré musia dodržiavať všetci. Takže táto príhoda začala v prvom rade tvojim porušením pravidiel. A čo sa robí pri porušení pravidiel?
Normálne som sledovala, ako mu veta vyrazila dych, lebo na takúto odpoveď nebol vopred pripravený
Cukalo mu očami, cukalo mu kútikmi úst a než by sa mal rozosmiať pri "premeriavaní" sily našich pohľadov, radšej sa rýchlo otočil a dobrovoľne vyprázdnil ring ... zbabelo zdupkal.