· 

Brucho sem, vietor tam

24.2.2017

Včerajší deň som na začiatku týždňa vyhlásila za fašiangový. Karnevalový. Kebyže viem, že otec jedného zo spolužiakov a majiteľ neďalekej reštaurácie pozve celú triedu na pizzu, asi by som sa rozhodla inak. Vrátili sa stade ťažko funiac, s preplnenými brušiskami, pričom ručičky na energetickej stupnici každého jedného hravo presahovali možné maximá.

Iba Bruno si v jedálni sadol za stôl a s prekvapením na celú miestnosť zvolal:

- To naozaj nemá nik iný hlad iba ja??? -

No naozaj.

Tým pádom bol narušený celý môj pôvodný plán. Nezostávalo mi nič iné, iba vyhnať ich na dvor, nech sa im aspoň trochu hlavy prevetrajú. I preto sme začali s hrami vonku. Najprv museli varechami prenášať loptu. Za dvadsať bodov, ak im nespadne. Chvíľu im trvalo, než prišli na správnu techniku nosenia a predávania ďalej a v hre by pokračovali snáď i nasledujúce tri hodiny, keby som ich po asi piatich kolečkách nestopla.

Celý čas fúkal silný vetrisko, no zvyšné aktivity vyžadovali bezvetrie. Riskla som nezdar akcie a porozdávala im prichystané papiere. Aspoň bola nasledujúca úloha za asistencie severáku o dosť zábavnejšia. Nezabudla som zdôrazniť, že sa nejedná o rýchlosť, ale o splnenie úlohy. Prejsť na papieroch určenú dráhu bez toho, aby ich potrhali. Funeli, ochkali, naháňali odfúknuté papiere, ale nevzdávali sa. Veď v cieli ich čakalo ďalších desať bodov, ktorými si neskôr budú môcť zakúpiť jednu z troch koncoročných akcií. Prenocovanie v prírode, lezecký parkúr v korunách stromov alebo bowling.

Musela som sa schuti zasmiať, keď Viktor sklonený k zemi zahlásil:

- Takúto ťažkú jogu so mnou ešte nikto necvičil!

Pritom je veľmi ohybný (ja mu vravím ping-pongová loptička), veď chodí i na akrobatiku a pravidelne si na dvore sám od seba beháva tzv. tréningové kolečká. To len to pizzové brucho mu včera zavadzalo.

Do cieľa nakoniec dorazil každý. Jeden rýchlejšie, iný pomalšie. Ale ani jeden z nich sa nevzdal.

A ja som sa opäť raz presvedčila, že správnom motiváciou s dôkladne stanovenými pravidlami, prihliadajúcimi predovšetkým na ICH schopnosti a možnosti, sa dá dosiahnúť nedosiahnuteľné. I za sťažených podmienok. Brucho sem, vietor tam.

 

(24.2.2017)