· 

Ku Dňu matiek

(asi 8 rokov dozadu)

Sú dve hodiny poobede a on tuho zaspal.
Ani sa nedivím.
Už niekoľko týždňov dopredu pozorne sondoval blízke okolie, aby zistil, kde rastú najkrajšie kvety.
Včera si potajomky šepkal s tatom, ako všetko najlepšie zorganizuje.
A udelil mi prísny príkaz spať do desiatej!
Dnes ráno už o šiestej kuvikal, aby stihol ísť natrhať najkrajšiu a najväčšiu kyticu. Neprezradila som mu, že som ho napriek všetkým opatreniam a nariadeniam počula.
Potom ma prišiel "zobudiť" a očká mu svietili ako na Vianoce.
Musela som hľadať štyri darčeky.
Ten posledný som takmer neobjavila, ako dobre ho schoval.
Kus výkresu červenej farby, na ktorý s pomocou dospelákov napísal:
Milá mama, veľmi ťa ľúbim a ďakujem, že sa o mňa tak staráš!

Keď sa pred rokmi oči mojej mamy zaslzili z nám nepochopiteľného dôvodu, vždy sme sa ako deti chichúňali. Muselo prejsť pár rokov, aby som dozrela ako dozrieva všetko vôkol nás a konečne pochopila jej niekdajšie pohnútky!

13.5.2018
Ležala som v posteli a tvárila sa, že spím. Zobudila ma velikánska pusa na líco a blahoželanie ku Dňu matiek. Na stole v obývačke ma okrem raňajok čakala aj obrovská kytica. Na jej boku vytŕčalo naaranžované ružové srdce.
Aj dnes skoro ráno vstal, aby ju šiel kúpiť zo svojho vreckového. Usmiala som sa naň, poďakovala, no nedalo mi, aby som nám nahlas nepripomenula nedávne časy :
- Vieš, ja som mala rada i tie momenty, keď si ráno vstal a šiel na okruh okolím, aby si mi natrhal lúčne kvety.
Stáli sme pred balkónovými dverami a ja som cez jeho šibalský úsmev videla, ako rozmýšľa nad správnom odpoveďou, ľavým očkom narýchlo skúmajúc aktuálny stav na lúke za sklom, aby šalamúnsky zahlásil:

- Mama, na vine je globálne otepľovanie. Tie kvietky, čo som ti trhal kedysi, dnes odkvitnú dávno pred Dňom matiek!