· 

Posledný oddychový deň

... alebo jedno jazero a tri mestečká na jeho brehoch.

Keďže zajtra začína nový školský rok pre mňa (pre Michaela a deti až v utorok), rozhodli sme sa môj posledný voľný a zároveň slnečný deň stráviť v prekrásnom prostredí Tegernsee.

Toto miesto je medzi turistami, ale i nedeľňajšími výletníkmi či zdatnými turistami veľmi obľúbené, preto nečudo, že prístupové cesty ku nemu sú pravidelne preťažené.

A tak sme sa tentokrát vybrali na náš okruh z opačnej strany než zvyčajne.

Začali sme zastávkou v Bad Wiessee.

Muž medzi rečou spomenul, že sa tu nachádza asi najznámejšie bavorské kasíno. Mlčala som ako partizán.

Keď sa ale po chvíli spýtal, či som niekedy bola v Bad Wiessee, odvetila som po pravde.

- Áno. V kasíne.

Že dokonca dvakrát, som už radšej nespresnila. Pozrel na mňa prekvapene, bo si myslel, že si z neho strieľam.

Tretiemu chlieb zatiaľ nevyšlo v nemčine, a tak mnohé (nepodstatné) detaily doposiaľ neovláda. Kto čítal, ten si možno spomenie, aké šoky som po jeho návšteve istú dobu prežívala...

Zvažovali sme, či do susedného Rottach-Egern zájdeme po vlastných, alebo nasadneme radšej do auta. Netušiac, aké prekvapenia nám výlet ešte pripraví, zvíťazila po krátkej porade alternatíva číslo dva.

Neznalí prostredia sme zaparkovali auto dosť odruky. Prepracovali sme sa na miestnu, slnkom zaliatu promenádu a v konečnom hodnotení som sa rozhodla, že je z okolitej ponuky najpríjemnejšia. Nachádza sa ďalej od hlavnej cesty, a preto je na nej kľud. Teda čo sa hromady motorových vozidiel týka.

Lebo koncerty dychovky tiež nepatria práve k najtichším, ale sú obľúbenou atrakciou pre miestnych dôchodcov a dovolenkárov. Michael skonštatoval, že priemerný vek sa v uliciach a na promenáde pohybuje okolo 68 a muž sa ma zo srandy spýtal, či mi na dôchodku bude tamojšia klientela vyhovovať.

Myslím, že na dôchodku mi nemá prečo prekážať, len neviem, čo na miestne pomery povie naša peňaženka (pokiaľ sa teda vopred nedáme na zbojnícke chodníčky).

Veď posúďte sami:

Bohužiaľ som čochvíľa musela priznať, že mi botaska nejako odiera pätu, a tak sa plánovaná lanovka na vrch Wallberg asi nevyplatí, hoci je z neho nádherný výhľad. A ani peší prechod do nasledujúceho bodu - mestečka Tegernsee - by mi zaisto bolesť nezmiernil. Nuž sme znovu nasadli do auta.

Počas prechádzky v Tegernsee som náhodou objavila túto upútavku a doma okamžite vyhľadala doplňujúce informácie a zvyšné termíny.

Jedná sa o slávnostné zaháňanie dobytka pred nastávajúcou zimou nazad do stajní gazdov. Po letnom pobyte na pasienkoch vysoko vo vrchoch. Niečo podobné som zažila iba raz a viacmenej náhodou. Michael ešte nebol ani na svete a my sme s mužom mierili kamsi na dovolenku. Prechádzali sme autom cez alpské cestičky a v ktorejsi dedinke sme pozorovali vyzdobené kravy a vyfintených pastierov. Odvtedy stále dúfam, že sa niečoho podobného zúčastním nielen z okna auta.

 

(to be continue)