· 

Ako som si mierne faux pas vyrobila

Včera oslavovala Tichá voda narodeniny a deťom priniesla drobné balíčky so sladkosťami. Keďže aj na obed bol velikánsky plech s tiramisu ako dezert, zahlásila som preventívne, že balíčky rozdá oslávenkyňa až po dorobení úloh alebo keď bude niekto vyzdvihnutý skôr. Pomaly sme dokončovali DÚ a v miestnosti na to určenej sedela už iba Tichá voda a Šálka. Zrazu dnu vstúpilo ktorési z hotových detí. Prišlo si po výslužku, lebo ho práve vyzdvihla mama.

- A ja kedy konečne dostanem svoj narodeninový darček?!? - spýtal sa takmer urazene Šálka.

- ??? Ako kedy? Veď keď budeš mať narodeniny. Buď trpezlivý a i na teba raz príde rad!

Deťom, čo ustavične vymýšľajú a myslia iba na seba, sa občas môže stať, že doplácajú na svoje chovanie. U dospelákov, ktorí sú vzťahovační a nedokážu preskočiť vlastný tieň.

Svojou odpoveďou som ho umlčala, ale predsa mi len nasadil červíka do hlavy.

- Počúvaj, Šálka, kedy ty máš vlastne narodeniny? - spýtala som sa, dúfjúc, že zvládne správnu odpoveď. Lebo zo skúseností viem, ako niektorí prváci na začiatku školského roku ešte občas dokážu popliesť túto dôležitú informáciu, týkajúcu sa ich osoby.

- Ja už som mal v lete - suverénne odvetil.

Leto je pojem široký, zahŕňa nielen prázdniny, ale i začiatok školy. Zneistela som.

- Podľa môjho plánu mali v auguste narodeniny štyri deti a ich sviatok sme predsa oslávili v prvý týždeň spoločne.

Pozeral na mňa a asi zrazu sám nevedel, kedy tie narodeniny vlastne má.

- Počkaj! Idem sa pozrieť do papierov - vybehla som z triedy, vzala notes a nalistovala zoznam oslávencov.

Skoro mi oči vypadli, keď som medzi štyrmi augustovými deťmi objavila Šálku!

Vrátila som sa nazad do triedy a začala som sa smiať.

- Ja sa ti ospravedlňujem, ty máš naozaj pravdu!!! A vieš, čo sa stalo?

- Nie - prekvapene zahuhňal.

- Vôbec tomu nerozumiem, čo som vtedy stvárala, ale ja som zagratulovala a darček dala tvojmu spolužiakovi. No ale on nič nepovedal (to ten mĺkvy chlapec), neprotestoval a darček vzal. Lenže narodeniny má až o mesiac. Takže to nabudúci týždeň dáme hneď do poriadku - a znovu som sa rozosmiala, mysliac na to, ako som jednou ranou doplietla dve deti. Pretože keď som sa mĺkveho chlapca spýtala - ty si mal narodeniny v auguste, že? - tak iba nemo pritakal. Asi si netrúfal odporovať :)

Po vysvetlení nedorozumenia pravdepodobne Šálkovi spadol kameň zo srdca (keď sa uistil, že i on dostane darček), lebo sa začal pobavene chichúňať spolu so mnou a potom zvyšným deťom so srdečným smiechom rozprával, ako to tá Katarína doplietla.