· 

Takmer kalašnikovská príhoda

Brat je zamestnaný v jednej z nemenovaných slovenských bánk a pri nejakej príležitosti sme sa istého dňa pred pár rokmi ocitli spoločne pod vysokánskou budovou tejto dobre známej inštitúcie. Priamo na mieste, kde pracoval na jednom z oddelení i on.

Pôvodne sme mali na pláne niečo úplne iné, ale zrazu mu čosi napadlo a rozhodol sa nachvíľu vstúpiť do bočného vchodu pre zamestnancov. Rukou mi naznačil, že mám ísť za ním a kráčajúc chodbou vysvetlil, že potrebuje naozaj iba nachvíľu niečo prediskutovať s kolegom, ktorý si práve odkrúcal službu. Ukázal i na telefón pár metrov pred nami, ževraj služobný. Cez neho mal prebiehať krátky rozhovor. Prstami rýchlo vyťukal číslo. Ja som sa postavila hneď vedľa neho, a kým on pohľadom smerujúcim kdesi k zemi čakal na prihlásenie z opačnej strany, začala som ja nahlas čítať oznam z tabuľky nad prístrojom. Nepamätám si presné znenie, ale stálo na nej niečo v tomto či podobnom zmysle:

"Tento aparát používajte iba v núdzových prípadoch a pri prepade banky. Je napojený priamo na policajnú stanicu, ktorá zabezpečuje ochranu budovy a okamžitý výjazd ozbrojenej jednotky..."

Na začiatku správy bolo vidno, ako sa môj mladší súrodenec pomaly pripája na sestrino "vysielanie". Že je pripojený, som zistila podľa toho, ako mu rýchlo zbledla tvár. Že je zle, som si uvedomila, keď praštil slúchadlo na jeho pôvodné miesto a zreval na mňa: "Utekaaaaj!"

Bohužiaľ či našťastie - nestihli sme otestovať rýchlosť a spoľahlivosť výjazdovej služby kukláčov. Zmizli sme ako gáfor, a keď brat odhadol našu únikovú vzdialenosť za dosť bezpečnú, mohli sme zastaviť, vydýchať sa a ja som prešla do stavu, ktorý sa zo sveta smajlíkov prekladá popisom "váľam sa od smiechu po podlahe".

Keď som sa ako tak ukľudnila, odôvodnil mi svoj bleskový presun tým, že podobný zásah (ale nie s telefónom) musel kolega zafinancovať po tom, čo v nočnej službe omylom spustil akciu kukláčov, lebo sa s kľudom Angličana prechádzal po chodbách, kde nemal čo hľadať. Na rozdiel od nás si on vtedy privoňal aj ku hlavni chladného železa...

Takže poučenie : telefóny v banke používajte iba v prípade, ak ste si vopred prečítali všetky tabuľky v dosahu desiatich metrov (alebo zvládnete utekať dostatočne rýchlo, rýchlejšie než gepard) ... v opačnom prípade : N-E-O-D-P-O-R-Ú-Č-A-M!