· 

Prečo prídu niektoré deti domov s roztrhanými nohavicami

26.10.2017

Už som sa na tú našu triedu nemohla pozerať! Tá miestnosť sa mi v porovnaní s druhými u kolegýň nikdy nepáčila. Tmavá, malá a zaprataná. Ale ako sa vraví, darovanému koňovi na zuby nepozeraj. Po troch rokoch pravidelného mrznutia na dvore (od konca októbra po taký marec/apríl), som vlastne rada, že som ju zdedila po kolegyni, čo odišla inam.

Nuž a včera a dnes som zaradila do rozvrhu hodín nadčasy, vysúkala rukávy a popresúvala nábytok. Prvá reakcia komplet všetkých detí (a i časti kolegýň) : wau, koľko miesta a svetla odrazu!
Kuchynku som postavila tak, aby som mala výhľad na šarvancov (doteraz sme ku ním stáli vždy chrbtom), dve skrinky na aktovky a kabáty som spojila, čím vznikla priestranná odkladacia plocha, pohovku som presunula ku kuchynke a na jej miesto do rohu putovali čalúnené kocky, valce, obdĺžniky a iné "otravníky", ktorými si mládenci vybíjajú prebytočnú energiu.
Nuž a pohovka, kedysi v rohu schovaná, sa stala dejiskom dnešnej scénky s Podšívkou a Severanom. Asi si nestihli uvedomiť, že už nie sú v rohu zašití, ale naopak - mám ich priamo na očiach. Alebo si mysleli, že som zabratá do prípravy na obed a ich si nevšímam.
Samozrejme, že som si všimla. Aj ten urýchlený pohyb, keď deti niečo narýchlo schovávajú, lebo sa na nich dospelý nečakane zahľadí.
- Čo tam ukrývate vy dvaja?
- My??? Niiič, - odvetili jednohlasne.
- Veď tu stojím nad vami a presne som videla, ako rýchlo strkáte čosi za chrbty!
- Ale to nič, len sme chceli ustrihnúť z ceruzky, - tvrdil Severan.
- ??? - spozornela som, lebo minule tak "omylom" rozstrihal inému dievčaťu spolu so spolužiakom (sediac na pohovke, krytý skrinkou) jednu stranu peračníku (pre neho v ten deň riadna pohroma v podobe hubovej polievky doma - ale odvtedy sa s ním zázračne dobre spolupracuje).
- Ukáž mi tú ceruzku!
- Ehm, ja ... my vlastne žiadnu ceruzku nemáme.
- Moment, v rukách som ti zazrela nožnice ... ty, nechci mi povedať, že si si išiel rozstrihať parádne nohavice!!!
Prikývol previnilo hlavou.
- Počúvaj, ak ti to mama dovolí...
- Ale mne to mama dovolí, - prerušil ma, dúfajúc v pozitívnu reakciu.
- Ja som ešte neskončila!!! Ak ti to mama dovolí, strihaj si nohavice doma! V družine u mňa máš prísny zákaz.
Kedysi by bol odvrával, ale po príhode s peračníkom si dá dohovoriť.
Neviem prečo, ale mám taký pocit, že ku diere na nohaviciach ho nahovorila Podšívka. Potrpí si na cool -ové veci a Severan jej chcel iba zaimponovať. Obetoval by halt i vlastné gate!