· 

Aj majster tesár sa utne

Odviezla som syna na celodennú zborovú skúšku, ktorá bola zorganizovaná trochu nešťastne a hlavne na poslednú chvíľu, a keďže mi nezvýšilo času na pečenie koláča, zbehla som ešte do obchodu kúpiť mládencom aspoň nejakú vhodnú náhradu zaň. Asi o trištvrte hodinu som sa vracala z nákupu nazad a pred budovou uvidela sedieť ďalšiu mamu. Prekvapene som sa spýtala, čo tam robí tak dlho, veď synov sme už dávno "odovzdali". Odvetila, že keď sa už vybrala do Mnichova a má voľno, tak sa dohodla so známym. Ten mieril do našich končín až kdesi zo Salzburgu. Kathi je moja krvná skupina, nuž som sa rozhodla robiť jej spoločnosť, kým jej známy nedorazí.

Rozpravali sme sa o vsetkom moznom, podchvilou sa zahladela na hodinky, konstatujuc, ze roztrzity profesor akosi dlho meska, ked sa nam necakane prihovoril nejaky cudzinec. Ci pozname okolie a vieme, kde sa v blizkosti nachadza penzion. V ruke drzal vytlacok mapy a zevraj ho ktosi nasmeroval do nasej ulice. Tak sme tam chvilu maturovali s papierom v ruke, tociac ho do vsetkych moznych i nemoznych svetovych stran, pretoze mlady muz si na internete sice nasiel a vytlacil priblizne okolie, ale konkretnu ulicu a nazov penzionu si zabudol zapisat.

Nuz sme ho navigovali naspat do smeru, odkial prisiel, podla najlepsieho vedomia a svedomia a istych zachytnych bodov, netusiac, ci svoj ciel nakoniec najde...

Ked sa od nas vzdialil, zacala sa Kathi srdecne smiat. Nechapajuc, ako sa vobec niekto moze vydat na cestu do neznameho prostredia s tak nekompletnymi informaciami, vdaka comu sa zaisto bude teraz hodiny hrat na bludneho Holandana.

Zrazu ju prerusilo zvonenie mobilu.

- Uz si tu? ... A kde, ja ta nevidim! Mas na sebe nieco cierne?... Ok, tak to nie si ty! ... A kde vlastne si? ...

Zachytila som, ako po nom opakuje nazov ulice.

- No ano... hladaj ma, ved ja tam som tiez.

- Kathi, stop! - prerusila som ju - Ta ulica je za rohom. Oficialne je sice sidlom zboru, ale my sa nachadzame zboku. To ta nema sancu najst, nech by bol akokolvek skvely v orientacii! A budu tu kruzit spolu s tym cudzincom sta dve medzinarodne druzice...

- Naozaj? ... My nie sme na tej ulici?

- No naozaj, uz styri roky je tato iba bocna ulicka. Ta, ktoru si mu omylom zadala, je stadeto v nedohladne ... alebo pre neho presne naopak.

(1.4.2016)