· 

Je detox náročný?

Stojí v mojej múdrej príručke. Čisto rečnícka otázka, ktorá má nachytať neskúsených a nerozhodných...

- A ešte akoooo!!!! - chce sa mi zakričať. Veď už len taká kapitola "Recepty" je pre mňa zbierkou cudzích slov. Ich lúštením (za pomoci internetu Vševedka) som z objektívnych príčin prinútená stráviť oveľa viac času presne tam, kde samotná kniha v časti Ako nebyť on-line odporúča.

 

Na druhej strane, keď potom posilnená onlajnovými vedomosťami vchádzam do špeciálnych bio-obchodov, viem aspoň približne (tvarovo/farebne), čo hľadám. No stále sa cítim ako Alicka v Ríši divov,ktorá si musí svojpomocne pridŕžať sánku, aby zuby nedostali prievan. Lebo kým som v minulosti okolo niektorých regálov bez povšimnutia preletela, začínam teraz pomaly spoznávať svet a dary všemocnej prírody. Jediné čo nechápem, prečo sa niektorí ľudia rozhodnú pre kupovanie špeciálnych a nie práve lacných exotických BIO produktov, keď v obchode siahnú po porcii pre JEDNU osobu, omotanú v kope zbytočných PLASTOV? Ale budiž...

K nenáročným zadaniam detoxových úloh zaraďujem financie. Teda čo sa ich míňania týka. Svoj mesačný limit na zdravú životosprávu som úspešne prečerpala hneď v prvej tretine plánovaného obdobia. Ešte toto, ešte tamto... a peňaženka zíva prázdnotou.

Už na začiatku experimentu som sa poučila, že pustiť muža na nákupy v domnení, že donesie domov správne prísady, nie je pri detoxe najlepšie riešenie. Teraz som potrestaná päťnásobnou dávkou jarnej cibuľky, lebo si ju pomýlil s pórom. A tak ju chrúmam i k müsli na raňajky, nech sa čo najskôr minie... aby zbytočne nezavadzala v chladničke.

Prínos detoxu vidím napríklad v tom, že pri dodržiavaní pohybového programu som spoznala mnohé doposiaľ nepreskúmané uličky nášho mesta a v nich kopu (naozaj) zaujímavých obchodíkov.

A zistila som, že dojem z niektorých detoxových receptov sa dá zachrániť/vylepšiť, ak ich konzumujem na spôsob sushi .... ponorím do sójovej omáčky.

A spomenula som si na časy, keď som bola tehotná. Aj vtedy som neustále behala na WC, to však na mechúr tlačil potomok. Tentokrát sú to hektolitre vody, ktoré musím denne a povinne prehnať svojim telom.

 

Na záver dnešného sťažovania pridám recept, ktorý sa prebojoval na listinu mojich detox-obľúbencov: Baklažánové rolky

Množstvá pre jednu porciu:

1 stredne veľký baklažán

2 PL olivového oleja

3 stredne veľké zemiaky

za hrsť čerstvých bazalkových listov

trochu soli a bieleho mletého korenia

 

Baklažán nakrájať po dĺžke na tenké plátky, osoliť a nechať 15 min vstrebávať. Potom jemne poutierať papierom z kuchynskej rolky a obe strany baklažánu potrieť olivovým olejom. Vložiť do vyhriatej rúry a grilovať.

Zemiaky očistiť, ošúpať, umyť a nakrájať na malé kocky. Uvariť na pare, následne vidličkou rozpučiť a pridať lístky bazalky, nasekanej na jemno. Osoliť, okoreniť. Ak je potrebné, pridať trochu olivového oleja.

Toto zemiakové pyré lyžičkou naložiť na plátky ugrilovaného baklažánu, zrolovať a vychutnávať.