· 

Keby...

  • keby svet bežal ako pred rokom, došila by som tento týždeň s deťmi veľkonočných zajačikov a rozdala košíky s drobným darčekom - namiesto toho ležia nedokončení ušiaci v škole a ja sa zdokonaľujem v šití rúšok
  • keby svet bežal ako pred rokom, vystískala by som sa so svojimi zlatíčkami a zapriala aj čertom pekné sviatky - namiesto toho už mi i tí čerti chýbajú
  • keby svet bežal ako pred rokom, rozpŕchli by sa detváky na všetky svetové strany, aby mi o dva týždne neskôr veselo zvestovali, kde všade (za hranicami) prázdninovali - namiesto toho už tretí týždeň dodržiavajú (aspoň dúfam) zákaz stretávania a hranice sú uzavreté ako už dávno nie
  • keby svet bežal ako pred rokom, naďalej by som dookola omieľala vety, že škola predsa len nie je tak hrozné miesto, ako tvrdia oni - namiesto toho teraz doma šedivejú rodičia v roli učiteľov (a ja tajne dúfam, že ich ratolesti sa predsa len s radosťou vrátia do lavíc a budú si ich viac vážiť)
  • keby svet bežal ako pred rokom, vydýchli by sme si v dnešný deň s kolegyňami, spravili krížik za ďalšou náročnou etapou a tešili sa na príjemnejšiu časť roka, plus dlhé dva týždne pokoja a ticha - namiesto toho sa obávam, že z piatich týždňov bude týždňov desať a polovicu manšaftu už do konca roku neuvidím (patria do rizikových skupín)
  • keby svet bežal ako pred rokom, zapisovala by som do debilníčka plánované akcie, hry, ručné práce s deťmi na ďalšie obdobie - namiesto toho zapisujem recepty na týždeň dopredu, aby aspoň v tom jedálničku bol zreteľný nejaký pohyb a zmena
  • keby svet bežal ako pred rokom, balila by som kufre na Slovensko, aby som okrem iného zažiadala o nový pas - namiesto toho ma akosi prešla chuť na cestovanie
  • keby svet bežal ako pred rokom, nedozvedela by som sa, že naša 82-ročná suseda chodila ako dieťa na tú istú základnú školu, na ktorej teraz ja pracujem
  • keby svet bežal ako pred rokom, pokračovala by som vo svojich plánoch na realizáciu chalúpky na konci sveta - namiesto toho dúfam, že sa jej vôbec dožijem