· 

Hacker menom Robin Hood

Dnes prišiel šéf do roboty a už odo dverí mi hlásil, že stratil identifikačnú vstupnú kartu a asi ju bude treba zablokovať. Ešte niečo zašveholil o tímovej porade o pár minút ... vraj to doriešime na nej.

 

 

Možno by bol na kartu i zabudol, kebyže mu ju ku koncu porady nepripomeniem.
- Ó, ano ... dúfal som, že ju snáď nájdem v kancelárii, no márna snaha. Musíme ju teda zablokovať. Už aj preto, že cez víkend sa nám opäť nejakí hackeri pokúšali nabúrať do systému. Našťastie neúspešne ... - všetci prítomní sme okamžite spozorneli - len tentokrát neboli natoľko úspešní, ako ten Robin Hood pred rokmi.
Kolega sa zasmial.
- Robin Hood? - nerozumela som poznámke.

- Hej, aj takí sa medzi nimi nachádzajú - zasmial sa i šéf - podarilo sa mu zablokovať celý náš systém. Nič nefungovalo. Samozrejme, že si za odblokovanie vyžiadal mastnú sumu s presným popisom, ako postupovať, inak nám celú databanku  natrvalo znefunkční. Niekoľko dní tu po chodbách pobehovali viacerí policajti, vedúci vyšetrenie. My sme sa nakontaktovali na dotyčného a odpísali mu, či vie, koho - akú dobročinnú organizáciu - vlastne zablokoval. Na aké účely sú tie peniaze, ktoré od nás žiada. A predstav si, on sa vzápätí ospravedlnil, všetko odblokoval a navyše poskytol školenie našim IT-čkarom, ktoré miesto v systéme je u nás problematické z hľadiska podobných útokov. Vysvetlil im, ak sa ku nám "vlámal" a ako niečomu podobnému do budúcnosti predísť. Preto ho odvtedy interne prezývame Robin.