· 

Naše vital-marokánky

Rýchle, ľahké, chutné a bez É-čok!

Vždy som túžila získať recept na čosi takéto, lebo podobné odrody v obchodoch sú príliš presladené a v nich už nijako pomery prísad neovplyvním.

Originál recept som ochutnala u kamarátky (aj ten názov je od nej) a doma ho doupravovala na obraz svojich chuťových pohárikov. Len názov som ponechala pôvodný.

Marokánky som robila i s deťmi v škole. Na deň otcov. Nech si tatovia pochutia, lebo pre nich sa tvorí ťažšie niečo originálne na rozdiel od darčekov pre mamy. A veru si pochutili - aj recept niektorí pýtali.

 

Na prípravu potrebujete:

200 ml šľahačky

40 g múky (špaldovej)

120 g kryšt. cukru

40 g ovsených vločiek

80 g kandizovaného ovocia (dala som figy)

80 g hrozienok

100 g orechov (rôzne: sekané/mleté)

 

V hrnci zmiešame cukor s múkou, zalejeme šľahačkou a spolu povaríme za stáleho miešania. Vsypeme zvyšok. Ak je zmes príliš riedka, pridávam mleté orechy.

Ak recept vyskúšate, nedajte sa prvýkrát mýliť neobvyklým pachom (?) zohrievanej šľahačky. :)

Lyžičkou na plech nakladajte menšie kôpky a pečte na plechu na papieri pri 175 °C asi 15-20 minút (záleží od trúby).