· 

Vitaj nazad TELENOVELA!

Priznávam, očakávala som riadnu pohromu po siedmych týždňoch absencie. Taký mierny návrat do septembra. Odvšadiaľ som počúvala iba ponosy na Podšívku & Co. A to nijako nepreháňam. Všade stála na prvom mieste sťažností. Či u učiteliek, či u kolegýň. A za ňou jednotliví junáci.
V pondelok ma pekne privítali a mysleli si, že v spustenej morálke budú veselo pokračovať ďalej. Ale to sa zlatíčka mýlili (pritom mám pocit, že vlastne iba čakali, kedy ich opäť dá niekto do laty, lebo už sami mali dosť tej voľnosti).
Len Južan pri obede zahlásil:
- Katarína je tu prvý deň. Dnes sa musíme správať slušne!

V utorok som skoro na riť padla (a so mnou i kolegyňa, ktorá bola práve zamestnaná jedným prvákom), keď som nečakane vstúpila do triedy a v našom odpočinkovom rohu zbadala na vreciach ležať Podšívku so Severanom, ako sa vášnivo bozkávajú. Z tej vzdialenosti to vyzeralo teda všelijako. Len nie na mládeži prístupné. A Severan bokočkom sledoval, či a kto ich pozoruje. Pritom sa provokačne vyškŕňal. Nohu som ešte poriadne nepoložila na podlahu cez prah dverí, keď som na nich zrúkla, aby ma okamžite nasledovali do vedľajšej miestnosti. Oči mi našťastie nevypadli, ale aj poličky a obrazy sa strachom triasli zo sily môjho burácajúceho hlasu.

Obaja telenoveláci sa uškŕňali. Práve som zatvárala za nami dvere susednej triedy, keď dobehol Južan a vraví:
- Katarína, mne musíš tiež vynadať. Ja som sa s Podšívkou bozkával ako prvý.
- V poriadku. Postav sa do radu. Teba som nevidela priamo, tebe vynadám hneď po nich dvoch.
Snažil sa protestovať, nie preto, že by sa cítil vinný, ale iba preto, že ako zvyšná, neoddeliteľná časť trojlístku bol zvedavý ako stará Blažková, čo sa bude diať dnu.
Podšívka reagovala ako kedysi v septembri, no po mojom hlasnom preslove si asi spomenula - kto som, čo som, aká som. Obaja odchádzali z triedy ako obarení.
Na rad prišiel Južan. Aj jemu som povedala svoje.

- Katarína, to nie je fér. S nimi si tu bola oveľa dlhšie! A mne si vynadala iba celkom krátko.
- Oni boli dvaja. Ich som videla a Podšívka mala navyše nevhodné pripomienky. Ty si nijako neprotestoval, preto bol i tvoj čas kratší.
Keď som sa vrátila do našej miestnosti sedela Podšívka v jednom rohu, pričom si spravila zátarasu z dostupných predmetov, aby ku nej nik nemohol a kreslila na papier (ako sa na prváčku patrí). Severan bol v rohu druhom a hral sa s chlapcami.
V istom momente Južan niečo vravel Podšívke. Iba náhodou som ku nim pristúpila a obaja ako na povel prestrašene zvolali:
- My sa nebozkávame!
Ešteže za tri dni začínajú veľkonočné prázdniny...

 

(21.3.2018)