· 

Quiche (Kiš) alebo 2xB

Tak ako je v Taliansku obľúbená pizza, tak je vo Francúzsku neodmysliteľný quiche.

Prvý recept som získala od Brazílčanky, druhý od Belgičanov.

 

Potrebujete:

Na cesto - 150 g múky, 75 g masla, 1 žĺtko, soľ .

Navrch - 1 veľkú červenú, 1 žltú a 1 zelenú papriku, 1/2 viazaničky bazalky a pažítky, 4 plátky šunky (ja dávam lososové plátky, naložené v oleji - v tom prípade pozor so solením), 100 ml šľahačky, 3 vajíčka, 100 g cottage syru, korenie.

Múku, maslo, žĺtko, 2 PL studenej vody a trochu soli vypracujte na cesto a sformujte ho do gule, ktorú vložíte vo fólii na cca. 30 min do chladničky.
Umytú papriku pokrájajte na pásiky, bazalku a pažítku nasekajte na drobno. Lososa alebo šunku nakrájajte takisto na drobné kúsky.
Šľahačku rozmiešajte s vajíčkami, syrom, soľou a korením. Pridajte lososa alebo šunku, papriky a ostatný zvyšok.

Trúbu vyhrejte na 200°C. Na pečenie quichu existujú formy, keďže som si zatiaľ žiadnu nekúpila, používam tortovú. Vidno to potom na "ozobaných" nepravidelných okrajoch. Formu vytrite maslom, alebo vložte papier na pečenie a rozložte do nej vyvaľkané cesto, ktoré na niekoľkých miestach popicháte vidličkou. Cesto zalejte pripravenou zmesou šľahačky, syru, lososa a papriky, pažítky. Na vrch posypte bazalkou. Nechajte zapiecť približne 40 minút.
Dnes som nemala pažítku, no nazbierala som na výlete medvedí cesnak a šups s ním do quiche.


Špenátový quiche

A tento quiche sme jedli na návšteve u kamarátky Janky, ktorá si recept priniesla z Belgicka. Ochutnajte, je výborný!

  • čerstvé lístkové cesto piecť v rozohriatej rúre (popichať predom vidličkou!) pri 200°C cca 10 min
  • náplň: udusiť 1/2 kg špenátu len na oleji s cesnakom, pridať trochu soli. Po miernom ochladnutí vmiešať 1 kyslú smotanu a 3 celé vajcia. Vliať do cesta, pridať (utopiť) posekané sušené paradajky, porozkladať po vrchu kozí syr alebo Hermadur alebo Hermelín. Piecť pri 180°C cca 30-35 min. Do náplne môžete pridať aj šunku, údenú makrelu, tuniaka,...

Zatiaľ som sa nerozhodla, či mi viac chutí studená a či teplá verzia.